Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Grip op je aandacht : 49 wetenschappelijk onderbouwde tips voor meer concentratie en focus
Authors: ---
ISBN: 9789492493903 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Maven Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoogleraar cognitieve psychologie Stefan van der Stigchel deelt de 49 beste tips om je optimaal te concentreren. Hij baseert zich op wetenschappelijk onderzoek en maakt korte metten met concentratiemythes.Hij begint bij de basics: de ideale dagindeling, het bereiken van flow en hoe je echt je batterij oplaadt tijdens een pauze. Heb je dat door, dan kun je je concentratie gaan optimaliseren: hoe het beste om te gaan met sociale media, de juiste cafeïne-strategie en hoe je bepaalde taken goed kunt combineren. Bovendien zijn er specifieke tips voor op kantoor en slimme trucs voor als je de aandacht van je publiek wilt vasthouden. Kortom: met dit boek krijg je eindelijk grip op je aandacht.


Book
Ons feilbare denken
Authors: --- ---
ISBN: 9789047000600 Year: 2011 Publisher: Amsterdam/Antwerpen Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Psycholoog Daniel Kahneman is de grondlegger van de gedragseconomie en de geluksstudies. Hij introduceerde de feilbare menselijke psyche in de economie, gekenmerkt door gebrekkig oordeelsvermogen in onzekere omstandigheden. Voor zijn baanbrekend onderzoek won hij in 2002 als eerste psycholoog de Nobelprijs voor de economie.


Book
Emotionele intelligentie in de praktijk.
Author:
ISBN: 902541365X Year: 1998 Publisher: Amsterdam Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Via research, analyse en gesprekken met managers, bestuurders en mensen op de werkvloer van bedrijven in de hele wereld, beschrijft Daniel Goleman een nieuw paradigma voor het bedrijfsleven. In zijn eigen woorden: 'De regels op het werk zijn aan het veranderen. We worden steeds meer op een nieuwe manier beoordeeld: niet alleen of we slim en competent genoeg zijn, maar vooral hoe goed we onszelf en anderen kunnen beoordelen en hanteren.


Book
De kracht van beelddenken : een creatieve manier om koers te bepalen voor individu, team en organisatie
Author:
ISBN: 9024416647 Year: 2004 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met behulp van beelddenken wordt in dit boek het proces beschreven om op een creatieve wijze persoonlijke doelen en behoeftes, teamdoelen en -behoeftes en de doelen van de organisatie op het spoor te komen. Beelddenken is een wijze van bewustzijn dat ratio en intuïtie in verband brengt met elkaar waardoor je koers kunt bepalen.De auteur presenteert een zevenstappenmethode die het proces ondersteunt. Praktisch uitvoerbare oefeningen worden aangereikt. De levendig verbeelde toekomst ondersteunt het kiezen en het handelen om - met de juiste koers - de visie te realiseren. De oefeningen kunnen op verschillende wijzen in zelfontworpen workshops, trainingen of coachtrajecten worden ingevlochten. Een afsluitend hoofdstuk geeft praktische tips waarmee trainingen kunnen worden verrijkt en ondersteund.

Keywords

Management. --- Cognitive psychology --- professionaliteit --- groepsontwikkeling --- Organization theory --- Social psychology --- organisatiepsychologie --- veranderingsmanagement --- Creatief denken. --- 159.9 --- #KVHB:Beelddenken --- #KVHB:Groepsdynamica --- #KVHB:Teambuilding --- 658.300 --- 658.334 --- AA / International- internationaal --- 366.4 --- beeldvorming --- creatieve therapie --- management --- teamontwikkeling --- 159.954 --- Beelddenken --- Creativiteit --- Design --- Ontwikkeling --- Organisatie --- Teambuilding --- organisaties, verandering --- persoonlijke ontwikkeling --- psychologie --- 304 --- denkproces --- leermiddelen --- organisatieontwikkeling --- persoonlijkheidsvorming --- teambegeleiding --- Psychologie --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- Management --- 159.95 --- 371.6 --- 65.012.3 --- 37.03 --- 371.35 --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Denkpsychologie --- 65.012.4 <01> --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- 65.012.4 <01> Management. Directorate. Technique and methods of management--Bibliografieën. Catalogi --- Management. Directorate. Technique and methods of management--Bibliografieën. Catalogi --- #KVHB:Beelddenken. --- #KVHB:Groepsdynamica. --- #KVHB:Teambuilding. --- beeldvorming. --- creatieve therapie. --- management. --- organisatiepsychologie. --- teamontwikkeling. --- veranderingsmanagement. --- Psychologie. --- 159.95. --- 371.6. --- 65.012.3. --- 37.03. --- 371.35. --- Musiceren --- Sociology of work --- Labour market


Book
Leerzinwekkend : fundamenten van duurzaam leren bij volwassenen
Authors: ---
ISBN: 9044114131 Year: 2003 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren na je 25, het lijkt vanzelfsprekend met 'levenslang leren', de toverwoorden van het moment. Maar hoe combineer je een druk privé-leven, een veeleisende job én een opleiding, zonder te bezwijken onder het gewicht ervan? De oplossing ligt erin van leren een vanzelfsprekende instelling te maken, door de voorwaarden te scheppen waarin mensen met 'goesting' leren, zowel in als buiten hun job. &#13;In dit boek wordt beschreven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers, en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle expertise die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. &#13;Dit boek is bestemd voor iedereen die nood heeft aan inzichten en methodes om van leren voor volwassenen een boeiend avontuur te maken. Ook de professional die zoekt naar een zinvolle bijscholing, geïntegreerd in zijn persoonlijk leven, zal door dit boek worden geholpen om bewuster te kiezen uit het grote aanbod aan opleidingen&#13;&#13; Dit boek biedt lesgevers inzichten en methodes om leren voor volwassenen boeiend te maken. De auteurs beschrijven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle deskundigheid die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. Het boek is geschreven in een eenvoudige taal, zonder te veel vakjargon. De volgende aspecten worden belicht: de waarden waarop de aanpak gebaseerd is, leren met anderen, de rol van de begeleider, evalueren en integreren.


Book
Ontketen je brein : hoe hyperconnectiviteit en multitasken je hersenen gijzelen en hoe je eraan kunt ontsnappen
Author:
ISBN: 9789401417457 Year: 2014 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Altijd online en bereikbaar zijn, multitasken, negatieve stress, slaapgebrek, open kantoren waar iedereen elkaar kan horen... Ons denkende brein staat meer dan ooit onder druk, met nefaste gevolgen voor onze productiviteit, creativiteit en gezondheid. Doordat ze hun brein onvoldoende kennen, doen slimme mensen domme dingen, zo stelt neuropsychiater Theo Compernolle. In dit baanbrekende boek ontsluit hij in zijn bekende glasheldere stijl de recentste kennis over ons denkende brein en toont hij aan welke breinboeien onze hersenen vandaag in een verstikkende klemgreep houden. Maar hij laat ook zien hoe we ze kunnen ontketenen, en reikt concrete tools en tips aan om het beste uit ons brein te halen. Zijn vurige pleidooi voor meer 'slow thinking' in een digitale wereld zal niemand onberoerd laten.

Keywords

Hersenen: stress. --- organisatiecultuur --- multitasking --- neuropsychologie --- organisatiepsychologie --- hersenen --- Psychology --- Hersenen --- Stress --- 159.95 --- 415.4 --- neurologie --- psychologie --- algemene psychologie --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- Multitasken --- Reflectie --- 159.9 --- 612.82 --- 007.5 --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- 61 --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- Information society --- Psychological aspects --- Information technology --- Management --- Digital media --- Human multitasking --- Psychologie --- hersenactiviteit --- PXL-Social Work 2015 --- Brein --- Verstand --- Multitasking --- 612.821.2 --- Psychologie ; Geestelijke functies --- Medische wetenschappen ; Hersenen. Zenuwcentra algemeen ; Aandacht. Associatie. Geheugen. Verbeelding --- geheugen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Psychologie Psychologie --- Cerveau Hersenen --- Digital Digitaal --- Stress Stress --- Arbeidsmotivatie --- Welzijn --- mentale spanning --- neurobiologie --- psychologische veerkracht --- psihološka odpornost --- reziliență psihologică --- psychological resilience --- psiholoģiskā noturība --- psihološka otpornost --- psühholoogiline vastupidavus --- психическа устойчивост --- psykisk modstandsdygtighed --- psichologinis atsparumas --- odporność psychiczna --- psykologinen resilienssi --- psychická odolnost --- resilienza psicologica --- pszichológiai reziliencia --- resiliencia psicológica --- resiliência psicológica --- reżiljenza psikoloġika --- résilience psychologique --- psychische Belastbarkeit --- psychická odolnosť --- ψυχολογική ανθεκτικότητα --- psykologisk resiliens --- psykologisk återhämtningsförmåga --- psykologisk motståndskraft --- psyykkinen palautumiskyky --- психична устойчивост --- néaraibhitheolaíocht --- neurobiologji --- neurobiology --- Neurobiologie --- неуробиологија --- невробиология --- neurobioloogia --- νευροβιολογία --- neurobiología --- newrobijoloġija --- neurobiológia --- nevrobiologija --- neurobiologi --- neirobioloģija --- neurobiologija --- neurobiologia --- невробиологија --- нервен систем --- neuron --- idegtudomány --- nerv --- nervová soustava --- нерв --- неврон --- tension mentale --- stress mentali --- henkinen paine --- stres mendor --- psichinė įtampa --- psykisk spænding --- mental stress --- solicitare psihică --- психички стрес --- vaimne pinge --- стрес --- stres --- διανοητική ένταση --- strus meabhrach --- stress --- psychické vypětí --- tensione mentale --- stressz --- psiholoģiskais stress --- tensión psíquica --- psihički stres --- Streß --- duševní vypětí --- mental anspänning --- stresas --- работа под притисок --- mentális feszültség --- στρες --- душевна состојба --- psychická zátěž --- vypätie/stres --- tensão mental --- estado depressivo --- psykisk spänning --- stressi --- spriedze --- ansia --- υπερένταση --- psychický stress --- duševní zátěž --- estrés


Book
Leuker leren: een nieuw praktijkboek voor breinvriendelijke studie
Authors: ---
ISBN: 9034112020 Year: 2000 Publisher: Antwerpen Standaard Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil de spontane leerhonger van het menselijk brein opnieuw aanwakkeren, door de toepassing van recente inzichten in hoe onze hersenen het liefste leren. Het combineert nieuwe leertechnieken zoals Mind Mapping, Speed Reading, Radiant Thinking, en Mental Literacy. Daarnaast vindt de lezer praktische toepassingen van de meervoudige intelligenties van Howard Garder, NLP-ankers, toegepaste meditatie en intuïtieve visievorming. Hierbij hoort een cd 'Mind Manager's2004/118. Plaats: 371.21

Keywords

Geheugen. --- Leren. --- Permanente vorming. --- Studievaardigheden. --- Leermethoden. --- Lerende organisatie. --- Levenslang leren. --- Studeren. --- Cognitive psychology --- Study methods --- leermethoden --- leren --- didactiek --- Leren --- permanente vorming --- Studievaardigheden --- Mindmapping --- onderwijs --- vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Formation continuée Permanente opleiding --- Intelligence Intelligentie --- Mentorat Mentorschap --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Techniques Technieken --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 159.95 --- 37.041 --- leertechnieken --- leren leren --- mind mapping --- 450.8 --- studiemethoden --- 159.953 --- 37.03 --- 493 --- Brein --- Geheugen --- Leren leren --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Permanente vorming --- Studeren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- communicatie --- creativiteit --- geheugen --- geheugentraining --- hersenen --- levenslang leren --- psychologie --- studeren --- studievaardigheden --- 37 --- 371.3 --- 371.39 --- Doelstellingen --- IQ --- Intelligentie --- Intelligenties --- Leerproces --- Leerpsychologie --- Mind Mapping --- Omgeving --- Onbewuste, het --- Onderwijs --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- Plannen --- Snellezen --- Studiemethode --- Studiemethodes --- leren leren (ler) --- 415.4 --- Hersenen --- Menselijk brein --- studiemethode --- E07066.jpg --- pedagogiek --- studiebegeleiding --- zelfsturend leren --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- Cognitieve psychologie --- Studiemethodiek --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Sociaal-cultureel werk - Volwasseneneducatie --- 371.21 --- Contains audio-visual material --- studentenbegeleiding --- Studiemethoden --- Mental literacy --- Memory --- Thought and thinking. --- Knowledge management. --- Learning. --- KNOWLEDGE --- MIND --- Management. --- Study --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Management of knowledge assets --- Management --- Information technology --- Intellectual capital --- Organizational learning --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Educational psychology --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- Retention (Psychology) --- Thought and thinking --- Executive functions (Neuropsychology) --- Mnemonics --- Perseveration (Psychology) --- Reproduction (Psychology) --- Monograph --- #gsdbP --- Mindmap


Book
Emotionele intelligentie : emoties als sleutel tot succes
Authors: ---
ISBN: 9025406696 Year: 1998 Publisher: Amsterdam/Antwerpen Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We weten eigenlijk allemaal wel dat een hoog IQ geen garantie is voor succes en geluk, maar tot nog toe konden psychologen en gedragsonderzoekers niet vertellen wat daar wel voor nodig is. De auteur onderzoekt rol rol van rationaliteit en emotie en komt tot verassende conclusies.

Keywords

Cognitive psychology --- angst --- empathie --- emoties --- sociale vaardigheden --- Affective and dynamic functions --- EQ (emotioneel quotiënt) --- intelligentie --- Psychology --- coachen, emotie, stress, succes, talenten, vaardigheden, wendbaarheid, zelfontwikkeling --- #gsdbP --- psychologie --- psychologie, sociaal --- 159.9 --- Emotionele intelligentie --- Psychologie --- emotionele intelligentie --- 316.3 --- #PEDA *P 4.057 --- #PEDA *P 6.2 --- 159.92 --- Psychologie ; emotionele intelligentie (E.I.) --- 415.3 --- 415.4 --- Succes --- emotionele vaardigheden --- rationaliteit --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- 159.942 --- Emoties : psychologie --- 316.3 Sociale structuur --(sociologie) --- Sociale structuur --(sociologie) --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- 159.95 --- Psychologie ; geestelijke ontwikkeling en vermogen ; vergelijkende psychologie --- Uitvoerende functies --- Hogere geestelijke functies --- 159.928 --- 316.344.3 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- Stress Stress --- Succès Succes --- Psychologie Psychologie --- Cerveau Hersenen --- Intelligence Intelligentie --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Intelligentie --- 159.947 --- Emoties (gevoelens, haat) --- 316.344.3 Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Gedrag --- 159.9 Psychology --- Man --- Volwassene

Listing 1 - 8 of 8
Sort by